Ferie-Bialy Dunajec - Klub turystyczny ŚWIT

Ferie-Bialy Dunajec

Ale to już było... > Narty > 2013
Biały Dunajec [09.02 do 17.02.2013 ]

Na Piotrowe „Stolemy” zima się „zająknęła” śnieg stopniał i z niepokojem śledziliśmy prognozy pogody przed wyjazdem do Białego Dunajca. Tegoroczny wyjazd tylko w dwie rodziny niestety. Na A1 humor popsuł mi kot-kaskader, siedział przycupnięty po lewej stronie i nagle myknął przez asfalt. Był wytrenowany na 130km/godz, chyba nie wiedział że się zmieniły przepisy (jechałem 140km/godz) - prawie mu się udało - wpadł pod prawe przednie koło. Niby to tylko sierściuch, ale szkoda zwierzątka. Dobrze, że nie chciałem go ominąć rodzinka ważniejsza, a wyładowana Agila to nie Ferrari. Środek Polski był wiosenny, jednak od Krakowa już zimowa szata, świeże opady śniegu hurra!

Zasypany Biały Dunajec

Marusarze powitali nas serdecznie, jak rodzinę. Tuż przed wyjazdem znalazłem w necie stronkę z ofertą noclegów u Marusarzów firmowaną przez Wojtka (syn). Dla pewności wysłałem potwierdzenie przyjazdu. Tereska żartowała, że jesteśmy pierwszymi gośćmi z Internetu, a Jędrek wspominał jak to kiedyś cały dom zajmowała „grupa z Gdańska”! W nocy spadł śnieg, rano było ślicznie więc wybraliśmy się „na Jurgów”, sprawdzić nowy wyciąg. Niedziela, a tu zaskoczenie, brak kolejek! Przez te dwa lata naszej nieobecności trochę się zmieniło, karnety zliczają czas od pierwszego zalogowania i można kupić karnet na cały kompleks Zakopane-Białka. Wieczorem mini biesiada (mało nas!) z oglądaniem zdjęć pracowicie wygrzebanych i zgranych przez Darkę na płytę CD wspomnienia ruszyły! Obok nas, na stołówce liczna grupa z Rzeszowa, bimberek i te sprawy, gdy układaliśmy się do snu oni jeszcze śpiewali.
Rano jedziemy na Suche, nowy wyciąg, bardzo blisko (5 km) - w Poroninie na prawo kierunek Ząb -> Czarny Dunajec. Bardzo fajny stok i dobrze nam się jeździło.

Suche
Na biegówkach

Po obiedzie Ola na Toko-Land, a ja „w pola” na biegówki. Zachciało mi się polami zjechać na Toko-Land po świeżym puchu. Czuby nart się zaryły i „buźka w śnieg” zaliczyłem trzy razy. Na drugi dzień my znowu do Jurgowa, a Zosia pojechała kupować buty narciarskie i wylądowali w Białce. Następny dzień jedziemy na RusinSki, niestety kolejeczka była. Po południu ruszamy z Olą na trasę biegową w Białym Dunajcu, ślady dobrze przygotowane, pętle, zakręty, trasa akurat na rekreacyjną jazdę.

Jurgów

We wtorek Jędrek biegał zły jak jasna cholera bo jakaś grupa z Gdańska chciała w środę pieczonego barana. Krzyczał że nigdy w życiu nie będą u niego pili i jedli barana w Środę Popielcową, za żadne pieniądze!!! Potem mu przeszło bo ugadali się na wieczór we wtorek. Baranina była pyszna, cudo, Janka pół dnia ją obracała na piecu i polewała piwem.
W środę dojechała Kamila i Piotr z Natalią, zrobiło nam się raźniej! Ponieważ wieść niosła że w Białce kolejki po 40 min to pojechaliśmy wszyscy do Jurgowa.

Wieczorem Piotr, Alek, Ola i ja na biegówki w Białym Dunajcu.
Gdy w piątek Piotr pojechał na trasę biegową do Nowego Targu (na lotnisko) było mi smutno, bardzo chciałem tam pojeździć, niestety moje niedoleczone kolano spuchło mi po biegówkach i musiałem odpuścić - Piotr wrócił bardzo zadowolony!

Lotnisko - Nowy Targ - trasa biegowa

Zosia i Janka dbały o zdrowie Piotra Ż. -a to kotlecik bez panierki, a to zupa bez śmietany lub ekstra rosołek. U Jędrka nikt głodny nie chodzi, co rusz coś podtyka, a to jakieś ciasto, a to jabłecznik no i tradycyjne… kawka, herbatka?

Na stoku

Niestety trzeba wracać, po drodze zajeżdżamy do „Chaty Góralskiej” w Nowym Ciechocinku (przed Toruniem)na obiad. Drewniana karczma z udziwnionym wystrojem wnętrza, trochę góralska, trochę myśliwska. Żyrandole z rogów łosi i jeleni, skóry lisie na ścianach.

Chata Góralska - knajpa

Jadłospis też udziwniony, zupa to „chlipajka”, ceny …. hmmm, do przyjęcia, dania bez fajerwerków ale smaczne. Nie polecamy!

Prezes

Galeria

Poniżej linki do śladów z tras biegowych w Białym Dunajcu (ok. 3km) i Nowym Targu (ok. 21km)

Trasa biegowa Biały Dunajec 2.7km
Trasa biegowa w NowymTargu  około 21 km (Lotnisko)